Pusu'laSergiEtkinlik

Görsel İllüzyonist Chema Madoz

Chema Madoz: Fotoğraf ile görsel illüzyonu mükemmel bir şekilde harmanlayan sıradışı bir fotoğrafçı. Chema Madoz’un sıradışı perspektifiyle, Cermodern’de açılan Ars Combinatoria sergisinde geç de olsa tanışma fırsatı buldum.

Ünlü İspanyol fotoğrafçı, günlük hayatın sıradan nesnelerini sürrealist bir bakış açısıyla yorumlayarak izleyicisini bambaşka bir dünyaya götürüyor. İki veya daha fazla farklı nesneyi bir araya getirerek oluşturduğu görüntüleri hayranlıkla izlerken sanatçının hayal gücünün doruklarında dolaşıyoruz.

 

Kimi fotoğraflarında nesneleri kara mizah ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlarken, kimisinde ise sadece nesnelere dair farklı algılar oluşturarak tebessüm etmemizi sağlıyor. Bazı işlerini gördüğüm zaman ister istemez kafamda Meret Oppenheim’in Fur Breakfast eseri canlanıyor. Fotoğraflarındaki masalsı görüntüleri nasıl yarattığını anlamaya çalışırken biz de hayal gücümüzün sınırlarını zorluyoruz.

Tüm bu sıradışı görüntüler, ışık ve gölge oyunuyla nesneleri manipüle etmesiyle oluşuyor. Bu fotoğraflar görünüş açısından yapay olsalar da yaratılış olarak tamamen doğallar. Bu doğallık ışık ve gölgenin mükemmel bir biçimde kullanılmasıyla oluşuyor. Sergilerinde gördüğümüz fotoğraflarının büyük bir çoğunluğu siyah-beyaz. Kimi fotoğrafları ise alışılagelmişin dışında kare olarak çekilmiş.

Madoz, fotoğraflarının güzelliğinin onların duruluğundan kaynaklandığını söylüyor. Ünlü fotoğrafçıyı kısaca tanıyacak olursak: 1958 yılında Madrid’de doğdu, Madrid Üniversitesi’nde Sanat Tarihi eğitimi aldı. Fotoğrafçılıkla da bu dönemde tanıştı. Portre fotoğraflarıyla başladı fakat modelleri kafasında oluşturduğu imge ve pozlarda fotoğraflama isteği onu objelerle çalışmaya itti. Zamanla çağımızın en önemli fotoğrafçılarından biri oldu.

Madoz’un fotoğraflarına baktığımızda zamana dair pek çok imgeyle karşılaşıyoruz. Bu kompozisyonlar bize zamanın önemini anlatıyor gibi görünse de aslında Madoz bu çalışmalarda zamansız olanı anlatıyor. Cermodern’deki sergisi Madoz’un “bütünleştirmeci sanat” olarak tanımladığı bakış açısını yansıtıyor. Bu fotoğraflar 13. Yüzyılda yaşamış, bilgisayarın da mucidi olduğu düşünülen ve bütünleştirmeci sanatın gelişimine ışık tutmuş olan Katalan filozof, şair ve mistik Ramon Llull’dan esinlenmiş. Bu işler, sanatçının tüm kariyeri boyunca farklı evrelerini, gelişimini ve değişimini gösteren kapsamlı bir panorama sunuyor.

Chema Madoz’un sıra dışı perspektifinden çıkan bu büyüleyici fotoğrafları 27 Mayıs’a kadar Cermodern’deki Ars Combinatoria(Bütünleştirmeci Sanat) sergisinde görebilirsiniz.

Ayşe Nur Akıncı
gezen gören, okuyan yazan

    Bir Cevap Yazın

    Lavarla - 26. Gezici Festival | Bay Bachmann ve Öğrencileri | Fabian Veya Bok Yoluna Gitmek | Kardeşlerim ve Ben | Okul Tıraşı | Sivil Vatandaş | Yaramaz Çocuklar | Zuhal - Festival On Wheels | Mr. Bachmann and His Class | Fabian: Going To The Dogs | My Brothers and I | Brother's Keeper | La Civil | Les Enfants Terribles | Zuhal Pusu'la

    26. Gezici Festival Lavarla Seçkisi

    Ankara Sinema Derneği tarafından 26 Kasım – 8 Aralık 2021 tarihleri arasında 26. kez düzenlenecek olan Gezici Festival, malumunuz üzere 18 Kasım Perşembe günü programını...



    Lavarla - Cer Kapak Görseli | (Sadibey'den Alıntıdır) Pusu'la

    Kasım Ayında CerModern

    Toplumsal bir eğitim projesi olmak ve Ankaralıların sanat ile daha yakın bir ilişki kurabilmesi amacıyla 2010 yılında açılan CerModern, Ankara’nın ilk modern sanat merkezidir. Neredeyse...